uniquebeds.dk

Sådan kan du få en bedre søvn

Forbedre dit immunforsvar:

Det er et basalt behov at du får en god nats søvn og hvis du vil give dig selv og din krop et godt og modstandsdygtigt immunforsvar, som kan modstå hverdagens virusser og bakterier, både gennem den offentlige trafik, på dit arbejde, til træning, hos købmanden eller noget helt andet, så er det vigtigt med en god nats søvn.

Boost din performance:

Når du sover godt om natten, har du lettere ved at lære nye ting og din hukommelse får et kraftigt boost. Det er derfor helt essentielt for din optimale indlæring at du får en god nattesøvn, Så kan du præstere 100% på dit job, i skolen, til træning eller når du skal præstere til din yndlings hobby – Du præsterer uden tvivl bedst når du er frisk og udhvilet.

Forbedre dit velvære:

Din søvn er super vigtig for at du kan føle dig godt tilpas i din krop, hvis du som eksempel ønsker at tabe dig, må du ikke se bort fra det faktum, at søvnen betyder ligeså meget som dine kostvaner, er du træt har du nemmere ved at trøstespise, hvorimod du som frisk og veludhvilet bedre kan stå ved dine mål. Det er vigtigt at du elsker dig selv, som du er, også delvom du vejer lidt for meget eller for lidt, du lever kun én gang – så nyd livet omkring dig.

Gør dig selv en tjeneste:

Hvis du føler dig stresset, har du en kort lunte og/-eller føler du mangel på sexlyst, er det oftest signaler din krop giver dig på søvn mangel. Det kan føles umuligt i en travl hverdag eller med småbørn, men hvis du prioritere din søvn vil du hurtigt mærke en forbedring, ofte kræver det bare at du går én time tidligere i seng 🙂

få en bedre søvn b2b cookies handelsbetingelser

Ændre én eller flere af disse ting i din hverdag og du vil mærke en forbedring

  • Du skal være fysisk aktiv i løbet af dagen, men ikke 2 timer før du skal sove
  • Du skal ikke sove i løbet af dagen, selvom du føler dig træt
  • Du skal lægge dig til at sove og stå op på samme tid hver dag
  • Du skal sørge for at der er stille og mørkt i dit soveværelse
  • Du skal undgå lys fra din telefon, tablet, computer og fjernsyn to timer inden du skal sove
  • Du skal undgå koffein, alkohol, aktiviteter og fed mad før sengetid
  • Du skal sove i en, for dig, behagelig temperatur – De fleste sover bedst ved 18-21 grader
  • Du skal ikke tage bekymringer og opgaver med i seng, skriv i stedet ned hvad du skal nå næste dag og læg det fra dig
  • Du skal ofte lufte ud i dit soveværelse
  • Du skal “næsten” kun bruge dit soveværelse til at sove i 😉